jjjasse.blogg.se/ahelpinghand

Mitt Projektarbete jag kämpat för i 2år. Alla bilder som är från själva ÖVerlämningen i Sri Lanka läggs ut här

Marawilla

Kategori: Allmänt


2012.11.8
I morse åkte vi till Dator affären och köpte 2 datorer. Vi åkte sedan hem till Marawilla igen för att åka till en församling för en by. Där blev vi välkomnade med blom kransar och blombuketter. De hade regnat så mycket att vägen var täckt utav regnvatten-..- Cermonin började och alla pratade fint och hur tacksamma de va över mig och att de va kul att jag hade rötter från sri lanka. Sedan fick jag prata och alla blev helt tyst när jag pratade och berättade att jag hoppas dem också en dag hjälper andra när de står på egna ben och kan ge andra behörigheter. Jag fick ett fint diplom eller ska jag säga en inramad text om mig och mitt arbete. Sedan delade jag ut 1rullstol som alla i byn kan låna om dem behöver och när de har lånat klart den måste dem lämna tillbaka den i samma skick som dem lånade dem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: