jjjasse.blogg.se/ahelpinghand

Mitt Projektarbete jag kämpat för i 2år. Alla bilder som är från själva ÖVerlämningen i Sri Lanka läggs ut här

Bilder

Kategori: Allmänt

Söndagsskola för buddister

2012.4.11
Idag blev jag väckt runt 6 på morgonen vi valde att klä mig i en vit Sari eftersom jag skulle besöka en buddistisk söndags skola med massa små barn.
Där hade dem en jätte fin cermoni och precis som på de andra ställena så pratade munkarna och Dharmasri väldigt fint om mig, sedan fick jag prata och berätta så gott jag kunde med den sri lankiskan jag kan. Jag överlämnade 45 paketer med 2 skrivböcker suddigum och 1 penna och 1 stor paket med lim. Dem som fick dessa paket var barn som hade fått högsta betyg osv, som en belöning typ, alla var fattiga :( . Samtidigt hade 2 personer från Tyskland kommit dit, efter hela cermonin så hälsade vi och få insåg vi att de är dem som har fabriken som gör ben proteser som vi har beställt proteser ifrån. 
Jag tackade även Dharmasri och hans fru för de tog sin fritid och har hjälpt mig otroligt mycket med planering och kontakter, jag överlämnade ordentligt över ett Alf Ekberg äpple inför alla. Sedan bjöd dem på fika och därefter tog vi lite fotografier och sen delade vi ut godiset vi fick för rabatt pengarna vi fick för filtarna. De blev jätte glada eftersom de är så fattiga och godis är nog de sista de prioterar i hemmet tror jag. Dvs. de är inget de får äta ofta.
När detta var klart åkte vi alla hem till Dharmasri och blev bjudna på lunch, sedan åkte vi hemmåt mot Marawilla igen för att duscha och packa ur alla smutskläder och packa i nya kläder i våra extremt små väskor. Hela bussen är fylld med projektet saker och våra små väskor. Tur vi hyrde en buss! 
När vi hade duschat och packat klart åkte vi hem till min morbror och åt kvällsmat därifrån åkte vi direkt till Anuradepure som tog 5h, vi sov inprinsip hela tiden.
Anuradepure är där jag fick alla ideér om denna välgörenhet. Det ligger precis i gränsen där kriget var. 
Där cheekade vi in på ett hotell en vän hade bokat åt oss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: